הקדמה חשובה

כדי שימי הקורונה יזכרו עליכם כימי למידת מיומנויות חדשות ריכזתי לכם מספר טיפים חשובים לביצוע פגישות מכירה שנעשות באון ליין. 
אם לפני תקופת הקורונה הייתם רגילים לפגוש את הלקוח לשיחת הכרות, שירות מבוא כולשהו, התנסות קצרה בשירות שלכם או פגישת פרזנטציה בבית העסק, הרי שכרגע זה לא אפשרי.
אך תתפלאו שיש עדיין מספר עסקים שרוצים להמשיך לצרף לקוחות לעסק שלהם גם בימים אלה ויש להם מה להציע. קריאה מהנה

3 העקרונות לפגישת און ליין שסוגרת עסקאות

אחד הדברים מיני רבים שחשובים בפגישת מכירה זה החיבור שהמרחב הפיזי יוצר בין הלקוח לבין נותן השירות. כדי שיווצר חיבור שיחליף את הפגישות הפרונטליות להן הייתם רגילים עליכם להתאים את מבנה הפגישה לעולם הווירטואלי החדש.
1. סדר וארגון– הכנה מ
וקדמת של כל מה שצריך על מנת לצרף את הלקוח ולסגור עסקה: חוזים, מערכת סליקה פעילה ובהשיג יד, עדויות לקוח, חומר מקצועי, שליטה במחירונים, מסמכים, מידע זמין, תנאים ומדיניות, התהליך שאתם הולכים לעבור עם הלקוח, ההצעה שלכם, הצעות אלטרנטיביות ועוד.

אם אתם לא ערוכים לבצע מכירה בזמן אמת אתם תפספסו הזדמנויות, והזדמנויות כאמור לא דופקות על דלתות נעולות.

2. סיור וירטואלי וחיבור למרחב הפיזי- אם פגישות המכירה שלכם היו במקום פיזי והלקוח יכל להתרשם על איך העסק שלכם נראה ביום ולשתות אספרסו תוך סמול טוק לפני שצוללים לחלק המקצועי הרי שעכשיו אין לכם את הפריבילגיה הזו. 
במקרה הזה מה שיעזור לכם זה לפתוח את המצלמה פיזית בבית העסק שלכם, במידה ובית העסק שלכם לא נגיש לכם כרגע' הכינו באופן עצמי מעיין סרטון תדמית,  או סיור וירטואלי בשילוב מוזיקה מתאימה. 

אם יש לכם סרטון תדמית על העסק- זה בדיוק הזמן להשתמש בו. הקדישו את הדקות הראשונות בפגישה הוירטואלית בכך שתגידו ללקוח כמה זה חשוב לכם שיראה את העסק במו עיניו לפני שאתם מתחילים.  

3. הנראות והנשמעות שלכם – מכוון שאתם הולכים לראות ולשמוע את הלקוח באופן וירטואלי וכנ"ל הוא אתכם הדבר הכי חשוב הוא, שתראו ותשמעו אחד את השני טוב. מעל 90% מהתקשורת עוברת דרך שפת גוף, הבעות פנים וטונים. בפגישות מכירה וירטואלית הנעשות בישיבה למעשה שפת הגוף כמעט ולא תתקיים כי אתם תראו ככל הנראה רק מעט מחלק גופו העליון. מהסיבה הזו מה שנשאר לכם זה לראות הבעות פנים ולהקשיב לקולו. 

טיפ צילום : מקמו את המצלמה בצורה כזו שבין ראשכם לבין דופן המצלמה יש אגרוף עומד (HEADROOM) והקפידו שהמצלמה שלכם מול אור (אור רך ולא מסוונר) כך שרואים את הפנים שלכם בצורה ברורה ויסייע ללקוח לשים לב לאותנטיות ולהתחבר אליכם. כדי שגם אתם תשימו לב להבעות פניו ולחלק משפת גופו בקשו ממנו בנימוס לעשות אותו דבר.

טיפ סאונד: אם שניכם עם מיקרופון הנמצא בתוך מחשב הנייד שלכם, הקפידו לא להזיז את המחשב או להרים אותו כיוון שזה עושה רעשי מיקרופון צורמים. 
וכמובן, כבדו את הלקוח בכך שתתלבשו. תתגלחו, תתאפרו ותקפידו על אסתטיקה ראויה.
מצורפת תמונה להמחשת זווית הצילום הנכונה.