שיווק זו מערכת יחסים עסקית שמרגישה אינטימית/ שירי מזור
עד כמה אתם מכירים את קהל הלקוחות שלכם טוב?
עד כמה אתם יודעים מה מפעיל את הטריגרים שלהם לרצות לקנות (דווקא) מכם?
עד כמה אתם גורמים לאנשים להימשך לעסק שלכם ולבחור בכם על פני כל המתחרים?
קבלו עובדה: ככל שהמסרים שלכם יהיו קולעים יותר לקהל היעד המדויק לכם, ככה יהיה לכם קל להביא פנויות לעסק שלכם ולסגור עסקאות.
הלקוחות שהכי קל למכור להם הם אלו ש:
1. אנשים שיש להם בעיה
2. הם מודעים אליה ומדברים עליה
3. הבעיה הזו כואבת להם עכשיו
4. הם כבר מסתובבים עם הכאב הזה ויש מצב שהם כבר התחילו לחפש פתרונות
5.יכול להיות שהם אפילו מנסים לפתור את הבעיה הזו בכל מיני דרכים, אבל עדיין לא פתרו אותה.
בסוף המדריך הזה אתם תדעו מי הלקוח האידיאלי שלכם כך שיהיה לכם קל לרכז את מאמצי השיווק שלכם דווקא בו כדי שבלוטות החשק שלו יעלו והוא יימשך דווקא לכיוון בית העסק שלכם וירגיש שאין אופציה אחרת ראויה יותר.
הפרק הזה הוא החלק הראשון
החלק השני זה לקחת את ממצאי המחקר ולהתחיל להפיק מזה תוכן מדויק.
מה זה אווטר
האווטר הוא בעצם הלקוח האידיאלי שלכם, אותו לקוח שתמיד ירצה לקנות מכם עוד ועוד והוא תמיד מתעניין במה שיש לכם להציע.
כאשר אנחנו מפרסמים מוצר או שירות שלנו, אנחנו רוצים לדבר אל אותו אווטר ולגעת במכלול הצרכים והרצונות שלו בצורה הכי מדויקת שיש.
למה חשוב לדעת מי האווטר?
בקצרה, אם תשווקו לכולם תשווקו לאף אחד.
אם אין לכם לידים בכמות מספקת- יש לכם בעיית אווטר.
אם שיחות המכירה שלכם מעייפות- יש לכם בעיית אווטר.
אם לא מגיעים אנשים שמספרים לכם "למה אתם"- יש לכם בעיית אווטר.
אבל אם אם תעשו מחקר אווטר מדויק אתם תשמעו משפטים כמו: "דיברת אותי במדויק" "ממש כתבת אותי" "מזדהה" "דיברת את רחשי ליבי"
איך עושים את זה
פתחו קובץ אקסל וצרו את העמודות הבאות:
- קהל יעד (טווח גילאים)
- בעיות, אתגרים, מאבקים, כאבים
- חלומות, תשוקות, שאיפות, רצונות
- שאלות שהוא שואל את עצמו או שואל ברשת
- תירוצים
- סלנג ושפה משותפת
- מוצרים שהוא קונה
- אתרים שהוא מבקר בהם
- ערוצי יוטיוב מובילים עבורו
- השיח הפנימי שהוא אומר לעצמו וגם בשפה שהוא אומר לעצמו
- מה מעצבן אותו או מוציא אותו מדעתו
- מה מעניק לו השראה או גורם לו לקנאה
רכזו את התשובות ותשאלו את עצמכם האם אתם נהנים לעבוד עם האווטר שיצא לכם?
בנוסף, קראו מחקרים על ההתנהגות האנושית שמאפיינת את הקהל שלכם, והכי חשוב, אם כבר יש לכם לקוחות מדוייקים כאלה בעסק עשו 2 דברים:
1. מצאו את המכנה המשותף בין כולם. אני למשל גיליתי שמה שמאפיין את האווטר שלי זה שהם מקבלים החלטות מהר.
2. דברו איתם, התשובות נמצאות גם אצלם.
בהצלחה!